اعتراض رسمی به رالی افرودها در جنگل هیرکانی ، سکوت مطلق سازمان میراث فرهنگی

به گزارش کنفرانس هکا، مدیر محلی پروژه ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به برگزاری رالی خودروهای آفرود در جنگل های هیرکانی اعتراض کرد.

اعتراض رسمی به رالی افرودها در جنگل هیرکانی ، سکوت مطلق سازمان میراث فرهنگی

خبرنگاران: برگزاری رالی خودروهای دو دیفرانسیل در جنگل های هیرکانی به بهانه ثبت جهانی این جنگل ها باعث اعتراضات فراوانی شده است. با این وجود سازمان میراث فرهنگی که خود دعوت کننده این رالی است و پیش از این بانی این ثبت جهانی بوده، در قبال چنین برنامه عجیبی سکوت نموده است.

پس از انتشار پوستر دعوت به رالی خودروهای دو دیفرانسل در جنگل های هیرکانی به بهانه ثبت جهانی آنها، مدیر محلی پروژه ثبت جهانی جگل های هیرکانی در نامه ای خطاب به کانون جهانگردی و اتومبیل رانی ایران خواهان حذف خودروها از این برنامه شد.

در این نامه احمد غفورزاده آمده است: آگهی برگزاری رالی دو دیفرانسیل به مناسبت ثبت جنگل های هیرکانی در یونسکو، موجب تعجب و نگرانی مسئولین مرتبط و علاقه مندان محیط زیست شده است. از آنجایی که ثبت این اثر طبیعی بی نظیر پس از سال ها کوشش، به منظور شناسایی به جهانیان و حفاظت همه جانبه از آن بوده است، برگزاری رالی با این اتومبیل ها در تضاد با اهداف ثبت این اثر ارزشمند است.

در خاتمه این نامه پیشنهاد شده که تور گردشگری مذکور با هدف معرفی جنگل ها و پاکسازی آنها بدون این خودروها برگزار گردد.

لازم به ذکر است که در پوستر این برنامه لوگوی سازمان میراث فرهنگی نیز به چشم می خورد و یکی از مدعوین این برنامه شرکت زیر مجموعه این سازمان است، با این حال رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاونان این سازمان تاکنون درباره برگزاری چنین برنامه ای در جنگل های ثبت جهانی سکوت نموده اند.

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: چمدان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4561

به "اعتراض رسمی به رالی افرودها در جنگل هیرکانی ، سکوت مطلق سازمان میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض رسمی به رالی افرودها در جنگل هیرکانی ، سکوت مطلق سازمان میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید