اظهارنظر پادشاه اردن درباره حمله آرامکو

به گزارش کنفرانس هکا، پادشاه اردن به اظهارنظر درباره حمله به تاسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکوی سعودی پرداخت و عنوان داشت که این حمله، تنش در منطقه را تشدید کرده است.

اظهارنظر پادشاه اردن درباره حمله آرامکو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالله دوم پادشاه اردن در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی نیوز آمریکا، گفت: از حملات به شرکت آرامکوی سعودی متاسف هستیم، اگر چه ما مسائل و چالش های مشترکی با سعودی داریم ولی این حملاتی، که این کشور با آن دست به گریبان شده، برای اردن بسیار مهم است.

او گفت: ما با برادران سعودی روابطی ویژه داریم و ما متعهد به دفاع از برادران سعودی مان هستیم. طی 6 ماه اخیر یا بیشتر، درباره تنش ها هشدار داده و سعی کرده ایم اوضاع را آرام کنیم.

عبدالله دوم گفت: حملات نسبتا تهاجمی علیه آرامکو در این تابستان شدت تنش را افزایش داده است.

وی با دنباله روی از مواضع خصمانه سعودی ها و برخی طرف های خارجی مبنی بر اتهام زنی علیه ایران درباره حمله آرامکو، گفت: گزارش ها درباره نوع سلاح به کار رفته موید این امر است که در ورای آن کشوری واقع شده است ولی احتمال می رود که این حمله را از طریق گروه هایی انجام داده باشد.

پادشاه اردن در ادامه گفت: همه ما می دانیم که متهم کیست، ولی چرا اوضاع به این سطح رسیده است؟ آیا این امکان برای ما وجود دارد که اوضاع را آرام کنیم؟ به نظر اگر امکان دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با همتای ایرانی اش حسن روحانی وجود داشته باشد باید که هدف روشنی داشته باشد. به نظر من دیپلماسی و مذاکره با طرف دیگر تنها راه است در غیر این صورت جایگزین دیگر چیست؟ بدون شک خشونت است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5880

به "اظهارنظر پادشاه اردن درباره حمله آرامکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر پادشاه اردن درباره حمله آرامکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید