اصلاح احکام و پرداخت معوقات متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد

به گزارش کنفرانس هکا، یکی از مهم ترین اقدامات اخیر صندوق بازنشستگی فولاد در راستای تکریم بازنشستگان صنعت فولاد؛ افزایش سقف وام ضروری آن ها است.

اصلاح احکام و پرداخت معوقات متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد

به گزارش خبرنگاران، در گزارش عملکرد سه ماهه صندوق بازنشستگی فولاد تشریح شده است که افزایش صد درصدی مقدار وام ضروری بازنشستگان از مبلغ 4 میلیون تا سقف 8 میلیون تومان بدون بهره با اقساط 24 ماهه، با هدف برطرف کردن بخشی از مسائل بازنشستگان و پاسخگویی و ساماندهی احتیاجهای ضروری آنها در دستور کار و اولویت آن صندوق قرار گرفته است.

از دیگر اقدامات اجرا شده که تحولی در حاکمیت شرکتی را نوید می دهد، پیگیری واگذاری سهام شرکت های دولتی در کمیسیون فرعی دولت به مبلغ 12 هزار و 68 میلیارد ریال بابت مطالبات محقق نشده صندوق از منابع حاصل از واگذاری سهام شرکت های ذوب آهن اصفهان به مبلغ 4 هزار و 800 میلیارد ریال و ماشین سازی و ریخته گری تبریز و املاک ایل گلی به مبلغ 7 هزار و 268 میلیارد ریال از محل جز (1) بند (و) تبصره (2) قانون بودجه امسال کل کشور است.

در بخش اصلاح ساختار و برطرف موانع توسعه، صندوق فولاد اقدامات موثری را صورت داده که از آن جمله می توان به شرکت در نشست کمیسیون مالی با موضوع آنالیز مسائل صنعت زغال به ویژه شرکت زغال سنگ کرمان، شرکت در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و تبیین شرایط کنونی صندوق و شرکت های تابعه و تشریح برنامه های آینده برای شکوفایی مالی شرکت ها، طراحی و پیاده سازی سایت نو موسسه با توجه به تکنولوژی ها و فرآیندهای روز اشاره نمود.

آماده سازی زیرساخت و اطلاعات مورد احتیاج برای اتصال به بانک اطلاعاتی و داشبورد مدیریتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (سال های 1390 الی 1400)، بخش دیگری از اقدامات صندوق در این مدت است.

بعلاوه، آنالیز شرایط شرکت های سرمایه پذیر موسسه (به ویژه شرکت های غیر بورسی) با هدف معین تکلیف و مولدسازی سرمایه گذاری ها، ایجاد بانک اطلاعات مربوط به شرکت های زیرمجموعه و ایجاد کمیته مبارزه با فساد و تعارض منافع و پیگیری مصوبات آن از شاخص ترین اقدامات در این راستاست.

بر اساس این گزارش، در حوزه تکریم جامعه کارگری و رسیدگی به مسائل آنان نیز می توان به سفر به استان کرمان و ملاقات با اعضای شورای کارگری شرکت زغال سنگ کرمان و رسیدگی به مسائل کارگران و دستور پیگیری ویژه در این خصوص اشاره نمود.

ملاقات و گفت وگوهای حضوری با خانواده های شهدای مالی شرکت زغال سنگ کرمان، خانواده های بازنشستگان دارای بیماری صعب العلاج و بازنشستگان بیمار و سالمند از جمله اقدامات مهم در سه ماه گذشته بوده است.

ملاقات وگفت و گوهایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی(بافت،بافق،ساری وکرمان) در راستای پیگیری مسائل بازنشستگان برگزار شده است.

بعلاوه این صندوق در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و افزایش همدلی و تعامل و نیز ایجاد روحیه نشاط برای بازنشستگان، مسابقات فرهنگی آموزشی ویژه بازنشستگان با همکاری امور بازنشستگی منطقه ها برگزار نموده است.

بر اساس این گزارش، اصلاح احکام و پرداخت کامل معوقات اجرای طرح متناسب سازی بازنشستگان، اصلاح احکام و پرداخت مزایای سختی کار و مدیریت و بعلاوه فوق العاده ایثارگری برای بازنشستگان مشمول کنترل الکترونیکی شرایط احراز دریافت حقوق با راه اندازی سیستم مشارکین(بازنشستگی)، راه اندازی سیستم استعلام بیمه ای(بازماندگان) و برقراری ارتباط آفلاین با سازمان ثبت احوال(فوت)، افزایش صد درصدی مقدار وام ضروری بازنشستگان از مبلغ 4 میلیون تا سقف 8 میلیون تومان بدون بهره با اقساط 24 ماهه ، ارتقای شرایط رفاهی بازنشستگان بابت امتیازات مورد احتیاج در بودجه سال آینده(تسهیلات، توانمندسازی تعاونی ها برای ارائۀ خدمت به بازنشستگان و برقراری سفرها)صورت گرفت.

بعلاوه، پی گیری تمدید قرارداد درمان گروهی ذوب آهن اصفهان و معین شرایط آن برای سال آینده از تاریخ 17 آبان 1400 تا سرانجام سال، زمینه سازی قراردادهای سال 1401 (درمان گروهی، عمر و حادثه)، نظارت میدانی در حوزه درمان با حضور مدیرعامل و معاون فنّی و عملیات بیمه ای، برگزاری نشست های متعدد در حوزۀ درمان با شرکت بیمه گر برای به روز رسانی شرایط پرداخت اسناد پزشکی، برطرف مغایرت ها در خدمات رسانی و کوشش برای ایجاد رضایتمندی بیشتر و توسعه سامانه یکپارچه ارائه خدمات الکترونیکی به بازنشستگان صندوق صورت گرفته است.

از دیگر موارد می توان به طراحی و پیاده سازی خدمات الکترونیکی بازنشستگان شامل سامانه پیشنهادات، بیمه عمر و حوادث و مشاهده احکام حقوقی بازنشستگان و بهینه سازی و به روز رسانی هاستینگ داخلی برای ارائه خدمات الکترونیکی بازنشستگان اشاره نمود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، در مورد پیگیری مطالبات صندوق از دستگاهها نیز اخذ بخشودگی مالیات بالغ بر 3هزار میلیارد ریال سنوات گذشته اجرا شده است که به رغم برداشت از حساب به وسیله دارایی با پیگیری های اجرا شده در آستانه عودت واقع شده است.

تشکیل کمیته های مقررات زدایی تمرکززدایی و مبارزه با فساد و تعارض منافع در ستاد صندوق و شرکت های تابعه، اصلاح و بازنگری فرآیندهای سازمانی واحدهای تابعه موسسه با هدف حذف موازی کاری ها در جهت تسهیل خدمات رسانی به ذی نفعان،تدوین پیشنهادات اصلاحی درخصوص بخشنامه ها، دستورالعمل ها، آیین نامه ها و مقررات حاکم بر صندوق است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12969

به "اصلاح احکام و پرداخت معوقات متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح احکام و پرداخت معوقات متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید