اشرف غنی سفر به آمریکا را به تعویق انداخت

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، این خبر پس از بازگشت ناگهانی زلمای خلیل زاد، نماینده آمریکا در مذاکرات صلح با طالبان به قطر برای گفتگوهای پیش بینی نشده با این گروه اعلام شد.

اشرف غنی سفر به آمریکا را به تعویق انداخت

خلیل زاد روز دوشنبه در سفر به کابل اعلام نموده بود که توافق مربوط به خروج تدریجی نیروهای آمریکایی کامل شده و در صورت تأیید آن توسط دونالد ترامپ نهایی خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس منبعی که تأخیر در سفر اشرف غنی به واشنگتن را به این خبرگزاری گفت حاضر نشد نامش در گزارش فاش گردد.

از روز دوشنبه که زلمای خلیل زاد توافق در اصول با گروه طالبان را اعلام نمود دو بمبی که در خودرو کار گذاشته شده بود در کابل منفجر شده و گروه طالبان مسئولیت هر دو حمله را پذیرفت.

در خصوص موفقیت این توافق برای صلح در افغانستان اعتراضاتی از سوی مقام های دولت افغانستان و سفرای آمریکا در آن کشور مطرح شده است.

طالبان تشدید حملات خود در هفته های اخیر از جمله حمله گسترده به ولایت های قندوز و بلغان را به عنوان تضمینی برای موضع قوی تر در مذاکرات با آمریکا توجیه نموده است. ولی تعداد زیاد قربانیان غیرنظامی این حملات خشم افغان ها و بعضی از سیاستمداران آمریکایی را برانگیخته است.

از سوی دیگر اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از جزئیات مذاکرات آمریکا با طالبان بی اطلاع بوده و گفته می گردد روز دوشنبه نیز خلیل زاد متن کامل توافق را در اختیار او قرار نداده و فقط توافق را به او نشان داده است.

در روزهای اخیر دولت افغانستان همچون سفرای سابق آمریکا در کابل در خصوص خروج سریع نیروهای آمریکایی بدون پذیرش شروط مشخصی از سوی طالبان اظهار نگرانی نموده است. آنها می گویند بدون تعهد صریح طالبان به کاهش حملات خود چنین توافقی می تواند به یک جنگ داخلی شبیه سال های دهه نود میلادی یعنی فاصله بین خروج نیروهای شوروی و قدرت گیری طالبان منجر گردد.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5443

به "اشرف غنی سفر به آمریکا را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی سفر به آمریکا را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید