احیای باغ تاریخی امیرآباد بیرجند به 20میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد

به گزارش کنفرانس هکا، مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی گفت: احیای باغ تاریخی امیرآباد 20 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد، مالکیت این باغ برای دانشگاه بیرجند است.

احیای باغ تاریخی امیرآباد بیرجند به 20میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، حسن رمضانی گفت: در چند سال متوالی فعالیت های مرمتی و عمرانی بر روی باغ تاریخی امیرآباد انجام دادیم، همچنین برای احیای این باغ، تفاهم نامه ای با دانشگاه بیرجند بسته ایم و منتظر تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی اضافه نمود: برای احیای باغ تاریخی امیرآباد، پیشنهاد تخصیص 3میلیارد ریال اعتبار داده ایم اما هر میزان اعتبار که اختصاص پیدا کند، کار را آغاز می کنیم.

او توضیح داد: در گذشته بر روی بسیاری از باغ های تاریخی خراسان جنوبی و شهر بیرجند مانند شوکت آباد، بهلگرد، باغ اکبریه، گلشن طبس و رحیم آباد اقدامات مرمتی اجرا شده و امسال نیز ادامه دارد.

رمضانی با بیان اینکه اولویت کار با باغ های تاریخی ثبت شده خراسان جنوبی است، اضافه نمود: اتمام کار در این باغ ها احتیاج به اعتبار زیادی دارد چرا که به شکل مستمر در این مکان ها فعالیت انجام می دهیم، برای امسال نیز پیشنهاد تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار دادیم.

طرفداران رونالدو: مجله فوتبال و طرفداران بازکن محبوب رونالدو

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7227

به "احیای باغ تاریخی امیرآباد بیرجند به 20میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای باغ تاریخی امیرآباد بیرجند به 20میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید