آیفون 16 با این 5 تغییر برای قدرت نمایی آماده می گردد، عکس

به گزارش کنفرانس هکا، آیفون های نسل تازه در راهند؛ گوشی هایی که با چاشنی هوش مصنوعی می خواهند رقابت با برترین ها را وارد مرحله تازهی نمایند.

آیفون 16 با این 5 تغییر برای قدرت نمایی آماده می گردد، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران و بر اساس گزارش زومیت، آیفون مهم ترین و پرفروش ترین محصول اپل است و هر سال شاهد معرفی نسل نوی از آن هستیم. آیفون ها همیشه وارد لیست برترین گوشی ها می شوند.

انتظار داریم سری آیفون 16 که افزون بر مدل عادی شامل آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس می گردد، با ویژگی های هیجان انگیزتری نسبت به سری آیفون 15 از راه برسد. در ادامه به پنچ تغییر مهم اشاره می کنیم که انتظار می رود در سری آیفون 16 شاهدشان باشیم.

دکمه کپچر

به روایت مک رومرز، هر چهار مدل آیفون 16 قرار است به دکمه موسوم به کپچر که در سمت راست دستگاه زیر دکمه پاور قرار می گیرد، مجهز شوند. دکمه کپچر برای عکس برداری و فیلم برداری هنگامی که گوشی در حالت افقی واقع شده است به کار می آید و به نظر می رسد که هدف آن ضبط ویدیوهای سه بعدی برای هدست ویژن پرو است، اما برای گرفتن فیلم و عکس های معمولی نیز مفید خواهد بود.

شایعات می گویند که دکمه کپچر مانند دکمه های پاور و تنطیم حجم صدا یک دکمه مکانیکی خواهد بود، اما از چندین سطح فشار پشتیبانی می نماید. مثلاً می توان برای فوکوس کردن، فشار کمتر و برای گرفتن عکس یا آغاز ضبط، فشار بیشتری به آن وارد کرد. بعلاوه گفته شده است که اپل دکمه اکشن را به تمام اعضای خانواده آیفون 16 اضافه خواهد نمود. این دکمه اکنون تنها روی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس وجود دارد. بدین ترتیب احتمالاً تمام گوشی های سری آیفون 16 به دکمه های اکشن و کپچر مجهز خواهند بود.

ابعاد نمایشگر

اپل از زمان معرفی آیفون 12 از نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی برای همه نسل های آیفون استفاده نموده، اما ممکن است میزان نمایشگر در سال 2024 کمی افزایش یابد. صفحه نمایش آیفون 16 پرو احتمالاً 6.3 اینچ و صفحه نمایش آیفون 16 پرو مکس تقریباً 6.9 اینچی خواهد بود. ابعاد آیفون های نو احتمالاً دست خوش تغییراتی خواهد شد. آیفون 16 پرو و پرو مکس حدود سه میلی متر کشیده تر و حدود یک میلی متر عریض تر خواهند بود.

ضخامت احتمالاً افزایش نمی یابد، اما وزن آن ها به علت نمایشگر بزرگ تر کمی افزایش خواهد یافت.تغییر ابعاد نمایشگر ظاهراً تنها به آیفون 16 پرو و پرو مکس محدود خواهد بود و آیفون 16 و 16 پلاس همچنان از نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی بهره خواهند برد.

دوربین

گفته می گردد اپل دوربین تمام مدل های آیفون 16 را دست خوش تغییر می نماید. یکی از مهم ترین شایعات پیرامون سری آیفون 16 و آیفون 16 پلاس چینش عمودی دوربین ها است که چینش موربی را اپل طی چندسال گذشته استفاده نموده است، از بین می برد.

تغییر یادشده به آیفون 16 و 16 پلاس اجازه می دهد ویدیوهای سه بعدی ضبط نمایند، قابلیتی که در حال حاضر به آیفون 15 پرو و پرو مکس محدود شده است. دوربین فوق عریض آیفون 16 پرو و پرو مکس احتمالا 48 مگاپیکسلی خواهد شد تا در نور کم تصاویر باکیفیت تری ثبت کند. انتظار می رود این دوربین مانند دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی کار کند که از ترکیب داده های چهار پیکسل برای کیفیت تصویر بهتر استفاده می نماید.

از آنجا که قابلیت ضبط ویدیوهای سه بعدی از هر دو دوربین اصلی و فوق عریض استفاده می نماید، انتظار می رود کیفیت این دو دوربین در آیفون 16 پرو و پرو مکس بهبود یابد. ظاهراً اپل همچنان از دوربین تله فوتو با زوم 5 برابری در آیفون های نو استفاده خواهد نمود؛ با این تفاوت که قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری به آیفون 16 پرو هم اضافه خواهد شد. این قابلیت درحال حاضر تنها منحصر به آیفون 15 پرو مکس است.

ارتباط 5G سریع تر

اپل میخواهد از مودم نو اسنپدراگون X75 کوالکام برای آیفون 16 پرو و پرو مکس استفاده کند. تراشه X75 سریع تر و کم مصرف تر خواهد بود و می تواند روی عمر باتری آیفون تأثیر مثبت بگذارد. مودم X75 تأخیر کمتر و توان عملیاتی بیشتری نسبت به نسل فعلی دارد و به واحد هوش مصنوعی نسل دوم کوالکام مجهز است که سرعت، پوشش و دقت را بهبود می بخشد و مسائل آنتن دهی را در پارکینگ، آسانسور و مترو کمتر می نماید.

X75 از هر دو نسخه mmWave و Sub-6Ghz شبکه 5G پشتیبانی می نماید و 25 درصد فضای کمتری برای برد مدار استفاده خواهد نمود. شایعات حاکی است که X75 به مدل های پرو آیفون 16 محدود می گردد و مدل های استاندارد همچنان از مودم X70 استفاده خواهند کرد. ممکن است اپل پشتیبانی از Wi-Fi 7 را به آیفون 16 پرو و پرو مکس اضافه کند که حداکثر سرعت 40 گیگابیت برثانیه را ارائه می دهد. مدل های استاندارد و پلاس آیفون 16 احتمالاً از Wi-Fi 6E پشتیبانی خواهند کرد.

هوش مصنوعی

اپل در سال 2024 برای رقابت بهتر با مایکروسافت، گوگل و OpenAI روی هوش مصنوعی تمرکز ویژه ای نموده است. شایعه شده که اپل با iOS 18 در حال اجرا بعضی بهبودهای اساسی مبتنی بر هوش مصنوعی در سراسر سیستم عامل است و بعضی از پیشرفته ترین ویژگی ها ممکن است به علت قدرت پردازش مورد احتیاج به سری آیفون 16 و تراشه A18 محدود گردد.

انتظار می رود هر چهار مدل آیفون 16 به تراشه A18 مجهز باشند (شاید مدل های پرو و پرو مکس از تراشه A18 Pro بهره مند شوند). A18 براساس لیتوگرافی سه نانومتری ساخته می گردد که عملکرد و بهره وری را افزایش می دهد. تراشه نو به اپل امکان می دهد ویژگی های هوش مصنوعی را حتی به مدل های مقرون به صرفه تر پرچم دار خود بیاورد. انتظار می رود A18 دارای یک موتور عصبی سریع تر با هسته های بیشتر باشد.

معین نیست تغییرات اشاره شده چه تأثیری روی قیمت گوشی آیفون خواهد گذاشت. باید دید اپل قیمت گوشی های نوش را چقدر معین می نماید.

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 اسفند 1402 بروزرسانی: 27 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16074

به "آیفون 16 با این 5 تغییر برای قدرت نمایی آماده می گردد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 16 با این 5 تغییر برای قدرت نمایی آماده می گردد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید