آیا تست کرونا برای سفرهای داخلی الزامی است؟

به گزارش کنفرانس هکا، طبق اعلام معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیازی به تست PCR پیش از سفرهای داخلی وجود ندارد.

آیا تست کرونا برای سفرهای داخلی الزامی است؟

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، درباره شبهه و ابهاماتی که بخش نامه اخیر وزارت بهداشت در ارتباط با ممنوعیت سفر بدون ارائه تست کرونا ایجاد نموده است، اظهار داشت که سفر به ارائه نتیجه منفی تست کرونا مشروط نشده است و طبق شرح وزارت بهداشت، لازم نیست پیش از سفرهای داخلی تست PCR انجام گردد؛ اما از ورود مبتلایان کووید-19 به داخل هواپیما، قطار و اتوبوس جلوگیری می گردد و خدمات تور و سفر به مبتلایان کرونا نباید فروخته گردد.

تیموری در این باره گفت:

جریان آن بخش نامه از این قرار است که اگر به عنوان مسافر به شرکت های خدمات مسافرتی برای تهیه بلیط هواپیما، قطار و یا اتوبوس مراجعه کنید، کد ملی شما را دریافت و در سامانه وزارت بهداشت وارد می نمایند. آن طور که این وزارت خانه اعلام نموده است بانک اطلاعاتی از افرادی که تست کرونا داده اند وجود دارد که آژانس ها، شرکت ها و مراکز فروش خدمات سفر به وسیله آن می توانند از شرایط سلامت مسافر اطلاع پیدا نمایند. چنان چه مسافری دو هفته پیش از سفر تست کرونا داده باشد و نتیجه مثبت آن ثبت شده باشد، اجازه سفر نخواهد داشت و شرکت های مسافرتی نباید خدماتی به آن ها بفروشند. ضمن این که وزیر بهداشت اعلام نموده است از ورود این افراد به داخل هواپیما، قطار و اتوبوس جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد:

این بخش نامه صرفا مشمول افرادی است که دو هفته پیش از سفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و نتیجه تست آن ها مثبت بوده و در بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت ثبت شده است. اگر دوران نقاهت (14 روز) بیمار سرانجام یافته باشد، دیگر به ارائه نتیجه منفی تست احتیاج نیست. مسافرانی که هنوز دو هفته نقاهت را پشت سر نگذاشته اند؛ اما مدعی اند نتیجه تست PCR آن ها منفی است و اصرار به تردد و جابه جایی بین شهری دارند باید برای تهیه بلیط و استفاده از وسایل نقلیه عمومی، گواهی معتبر سلامت و نتیجه منفی تست کرونا ارائه دهند.

تیموری درباره ابلاغ بخشنامه وزارت بهداشت به آژانس های مسافرتی و مجریان تورها، اظهار کرد:

این بخشنامه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است و همه باید اجرا نمایند. هرچند که با تشدید محدودیت های تردد از هفته آینده، عملا امکان اجرای تور وجود ندارد و سفر با وسایل نقلیه عمومی با توجه به تعطیلی بیشتر مراکز، محدود خواهد شد.

لازم به ذکر است در راستای اجرای بند 7 مصوبه جلسه چهل و دوم ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص عدم جابه جایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و با عنایت به تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا، از تاریخ 28 آبان هرگونه جابه جایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت نتیجه تست کرونا ممنوع است.

به همین دلیل، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت که محدودیت های تردد برای مردم و مشاغل از روز شنبه اول آذر ماه اجرایی خواهد شد و با رصد بیماران کرونایی به وسیله تلفن همراه، از تردد آنان به خارج از شهر، محل کار یا دیگر اماکن جلوگیری به عمل خواهد آمد. وی در این رابطه اضافه کرد:

علت اجرای محدودیت ها از روز شنبه اول آذر ماه این است که وزارت بهداشت باید آمادگی و ظرفیت خودش را از نظر مقدار تست هایی که می خواهد بگیرد، به حداکثر برساند تا غربالگری کامل تری انجام داده و بتواند هر چه سریع تر مبتلایان را در کشور شناسایی کند. نکته مهم اینجا است که به صورت سیستمی بتوانند مبتلایان را به وسیله موبایل هایشان کنترل و مانیتور نمایند تا تردد آن ها را محدود کنیم.

اسلامی بعلاوه با اشاره به فرصت یک ماهه به شرکت های اتوبوس رانی برای پیوستن به سامانه وزارت بهداشت، توضیح داد:

رعایت این پروتکل ها و پروتکل های نو برای افراد و شرکت های حمل و نقلی ضروری و اجباری است و با کسانی که در اجرای این مصوبات کوتاهی نمایند برخورد جدی خواهد شد و برای هر یک از آن ها شامل افراد و شرکت ها جریمه معین شده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13738

به "آیا تست کرونا برای سفرهای داخلی الزامی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تست کرونا برای سفرهای داخلی الزامی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید