آکار: در کنار لیبی می مانیم تا صلح و آرامش در این کشور همانند سوریه محقق گردد

به گزارش کنفرانس هکا، وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه گفت که این کشور در کنار لیبی باقی خواهد ماند تا صلح و آرامش در این کشور همانند سوریه محقق گردد.

آکار: در کنار لیبی می مانیم تا صلح و آرامش در این کشور همانند سوریه محقق گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه گفت که آنکارا همچنان در کنار دوستانش در لیبی باقی خواهد ماند تا صلح و آرامش و امنیت در این کشور همانند سوریه محقق گردد.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز روز یکشنبه در سخنرانی گفت که یونان و چند کشور دیگر، سال های متمادی به دنبال این بودند که ترکیه حتی قادر نباشد یک گام در دریا حرکت کند.

وی اضافه نمود که در تفاهم نامه ای که ترکیه با لیبی به امضا رساند هیچ موردی در تضاد با قوانین ما و قوانین بین المللی وجود ندارد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: از سال 2022 ترکیه هر سال یک زیردریایی به آب خواهد انداخت و تا سال 2027 تمام شش زیردریایی ما در خدمت نیروی دریایی خواهد بود.

نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر که از حدود نُه ماه قبل حملات به طرابلس با هدف تصرف این شهر را شروع نموده اند، در چند روز گذشته به حملات خود شدت بخشیده اند و از سوی دیگر دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج که از قبل با ترکیه توافقنامه های امنیتی امضا نموده بود، از ترکیه و قطر برای حمایت از نیروهای خود جهت مقابله با نیروهای حفتر درخواست نموده است.

از سوی دیگر نیروهای تحت امر خلیفه حفتر شنبه شب یک کشتی ترکیه ای را در دریای مدیترانه توقیف نموده و آن را به بندر راس الهلال در شرق لیبی منتقل کردند.

نیروهای حفتر اعلام کردند که توقیف این کشتی در جریان گشت زنی در آب های منطقه ای لیبی و در ساحل درنة و در مرز دریایی بر اساس توافق امضا شده میان ترکیه و دولت وفاق ملی به رهبری فائر السراج، رخ داد.(جزئیات بیشتر)

م

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7915

به "آکار: در کنار لیبی می مانیم تا صلح و آرامش در این کشور همانند سوریه محقق گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکار: در کنار لیبی می مانیم تا صلح و آرامش در این کشور همانند سوریه محقق گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید