آمریکا نظامیان بیشتری به میادین نفتی در شمال شرقی سوریه اعزام کرد

به گزارش کنفرانس هکا، منابع آگاه از اعزام کاروان لجستیکی آمریکا به شمال شرقی سوریه با هدف تقویت مواضع نظامی خبر دادند.

آمریکا نظامیان بیشتری به میادین نفتی در شمال شرقی سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی رسانه های منطقه ای از اعزام بیشتر نظامیان آمریکا به میادین نفتی شمال شرقی سوریه که تحت کنترل یگان های کرد وای پی جی قرار دارند خبر دادند.

به نوشته وبگاه میدل ایست آی به نقل از خبرگزاری آناتولی منابع محلی در فرمانداری دیرالزور گفتند که نیروهای آمریکایی شنبه شب از گذرگاه مرزی الولیدکه به گذرگاه التنف نیز معروف است وارد شده و به سمت میادین نفتی در استان الحسکه حرکت کردند.

به گفته منابع محلی، کاروان نظامیان آمریکا متشکل از 100 کامیون، خودروهای امدادی و همچنین اتوبوس و مخازن سوخت است. اوایل دسامبر(آبان) نیز یک کاروان نظامیان آمریکایی با 150 کامیون از گذرگاه مرزی الولید وارد سوریه شده و به سمت میادین نفتی دیرالزور حرکت کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود که به داعش اجازه نمی دهد میادین نفتی در شمال سوریه را تصرف کند به همین دلیل نیروهای خود را در این کشور نگه خواهد داشت.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در روزهای گذشته اعزام نظامیان بیشتر به سوریه را رد نکرد. واشنگتن مدعی است که میخواهد با حفظ نظامیان خود در سوریه از حملات مجدد داعش در سوریه جلوگیری کند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که روسیه اهداف آمریکا را زیر سؤال برده و اعلام نموده که آمریکا فقط خواستار سرقت نفت سوریه است. میخائیل میزینتسوف از مقام های ارشد وزارت دفاع روسیه چندی قبل گفت که هدف دولت امریکا از غارت منابع نفت سوریه رساندن پول به معارضان سوری است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

اروپا: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7800

به "آمریکا نظامیان بیشتری به میادین نفتی در شمال شرقی سوریه اعزام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا نظامیان بیشتری به میادین نفتی در شمال شرقی سوریه اعزام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید