آشوبی: کادرفنی استقلال در دربی نمره قبولی نگرفت، اسماعیلی اختیار داشت هر طوری که می خواهد پنالتی بزند

به گزارش کنفرانس هکا، پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: برانکو در دربی بار دیگر ثابت کرد که توانایی بالایی دارد اما کادرفنی استقلال در این مسابقه هیچ برنامه ای برای تغییر نتیجه نداشتند.

آشوبی: کادرفنی استقلال در دربی نمره قبولی نگرفت، اسماعیلی اختیار داشت هر طوری که می خواهد پنالتی بزند

فرزاد آشوبی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص دربی 89 گفت: نیمه اول این مسابقه از ابتدا تا سرانجام ضرب آهنگ حیلی خوبی داشت و هر دو تیم کوشش زیادی برای رسیدن به دروازه حریف خود داشتند. همین مسئله سرعت بازی را بالا برده بود و بعد از مدت ها شاهد یک دربی جذاب و با هیجان بالا بودیم. با شروع نیمه دوم شرایط به طور کل فرق کرد و شاهد یک بازی بی برنامه، بی هدف و پر اشتباه بودیم که واقعا سطح پایین دربی را از نظر کیفی نشان داد.

پرسپولیس عقب کشید ، استقلال بی برنامه و بی هدف

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی می شد پرسپولیس به بازی بسته روی آورد، یاد آور شد: با شروع نیمه دوم طبیعی بود که پرسپولیس بخواهد از گل زده اش دفاع کند و استقلال هم بی محابا به فکر زدن گل باشد اما شاگردان شفر خیلی بی برنامه و بی هدف دنبال این کار بودند. هیچ نظم و سازماندهی در حملات استقلال دیده نمی شد و بی جهت اصرار داشت از نقطه قوت پرسپولیس که بازی هوایی است به گل برسد. اصلال ضرورتی نداشت که استقلال با این همه مهره های تاکتیکی در خط هافبک و حمله بخواهد روبه بازی مستقیم بیاورد در حالی که پرسپولیس بهترین سرزن ها را در دفاع خود می دید. در حقیقت استقلال نیمه دوم همان طوری بازی کرد که پرسپولیس می خواست و در نهایت هم بازنده میدان شد.

نباید از اسماعیلی خرده گرفت

آشوبی در واکنش به این موضوع که اگر فرشید اسماعیلی هوس نمی کرد پنالتی را چیپ بزند همان نیمه اول بازی مساوی می شد، اظهار داشت: نباید در خصوص چیپ زدن اسماعیلی از او خرده گرفت. یک بازیکن وقتی پشت ضربه پنالتی می ایستد اختیار دارد که هر طور می تواند ضربه اش را بزند و فرشید هم حتما این توانایی را در خود دید که به آن شکل ضربه اش را زد. به طور قطع اگر ضربه فرشید گل می شد الان همه او را تحسین می کردند که عجب جسارتی داشته در دربی چیپ زده است. به هر حال فوتبال است و قضاوت کردن بعد از بازی هر اتفاقی راحت ترین کار ممکن است. به شخصه اسماعیلی را خیلی قبول دارم و او را بازیکن با کیفیت و بزرگی برای استقلال می دانم از این جهت از چپپ زدن او تعجب نکردم.

باید برای کادرفنی استقلال تاسف خورد

پیشکسوت سرخابی درباره اظهارنظر شفر مبنی بر اینکه قرار بوده پاتوسی پنالتی را بزند، بیان کرد: اگر واقعا پنالتی زنان استقلال نفرات دیگری بودند و اسماعیلی سرخود پشت ضربه ایستاد باید به حال کادرفنی استقلال تاسف خورد. این همان بی برنامگی است که از آن صحبت کردم. چنین مسائل کوچکی اگر مدیرت نگردد عواقب بزرگی خواهد داشت که نمونه آن را در دربی 89 دیدیم.

باید باز هم برانکو را تحسین کرد

وی راجع به نقش مربیان در نتیجه بدست آمده در دربی 89 توضیح داد: بدون تردید دوباره باید به توانایی های برانکو مهره تایید زده و او را تحسین کرد. او به بهترین شکل تیمش را با سیستم 4-4-2 لوزی شکل ارنج نموده بود و نشان داد شناخت کاملی هم از حریف خود دارد. تعویض های برانکو هم در طول بازی منطقی و به جا بود. پیش از این هم گفته بودم که باید به پرسپولیس فرصت داد تا دوباره اوج بگیرد و حالا می بینیم بازیکنان جدید این تیم نظیر ترابی و رفیعی چقدر خوب در ترکیب پرسپولیس جا افتاده اند. مورد دیگری که باید اشاره کنم اعتمادی است که به شاگردانش در هر صورتی دارد. بازیکن هم وقتی اعتماد مربی خود را ببیند همه توانایی خود را به کار می گیرد تا بهترین عملکرد را ارائه دهد و این مسئله در تیم برانکو به بهترین شکل دیده می گردد و نشان می دهد این مربی از لحاظ روانشناسی هم قوی است.

نوراللهی ستاره جدید پرسپولیس

آشوبی از مهدی ترابی و سروش رفیعی به عنوان بهترین بازیکنان پرسپولیس در دربی نام برده و گفت: هر دو بازیکن نشان دادند که به خوبی در پرسپولیس جا افتاده و خط هافبک این تیم را به نقطه قوت تیم شان تبدیل نموده اند. اگرچه پرسپولیس تقریبا در همه خطوط خوب کار کرد و محمد نادری را هم می توان یکی از بازیکنان خوب پرسپولیس دانست که چند نفودذ خوب داشت و نوید یک دفاع چپ خوب را برای فوتبال ایران می دهد. هر چند نوع بازی استقلال در نیمه دوم به طور کل مهاجمان دو تیم را از بازی خارج نموده بود و توپ بیشتر در هوا و مرکز میدان سرگردان بود. در هر صورت اگر بخواهیم بهترین بازیکن دربی را معرفی کنیم بدون شک نمی گردد نامی غیر از نوراللهی را به زبان آورد. بازیکنی که هفته هاست در ترکیب پرسپولیس می درخشد و ستاره این روز های تیمش است. او با وجود اینکه در نقش هافبک راست کنار در سیستم 4-4-2 لوزی شکل بازی می کرد هم در کار حمله و هم در کار دفاع علی بود. ضمن اینکه پیروز شد یک گل هم بزند و اگر عکس العمل فوق العاده رحمتی نبود احمد گل دومش را روی شوت استثنایی و به جا می زد.

کادرفنی استقلال نمره قبولی نگرفت

پیشکسوت سرخابی ضمن انتقاد از کادرفنی استقلال نیز گفت: اگر قرار است شما در یک مسابقه اینچنینی پیروز شوید باید برای هر لحظه از مسابقه و هر شرایطی که پیش می آید برنامه داشته باشد. چه موقع ای که به گل می رسید و برنامه تان حفظ نتیجه است. چه موقعی که دروازه تان را باز شده می بینید و محکوم به برگشتن به بازی هستید. حتی وقتی بازی بدون گل است و می خواهید برنده از میدان خارج شوید. استقلال در دربی چیزی به عنوان پلن B نداشت و وقتی روی اشتباه در یارگیری دروازه اش را باز شده دید از لحاظ تاکتیکی کاملا بهم ریخت. انتظار می رفت با شروع نیمه دوم استقلال با برنامه معین به فکر جبران نتیجه باشد اما کل 54 دقیقه دوم این تیم بی برنامه و بی هدف رو به بازی انتحاری و احساسی آورد تا کادرفنی این تیم در دربی نمره قبولی نگیرد. در این شرایط شاید فقط روی اتفاق می توانست به گل برسد. تعویض های شفر هم حتی تغییری در شرایط بازی ایجاد نکرد و با وجود اینکه محسن کریمی و شجاییان دو بازیکن صاحب توپ هستند با آمدن آنها به زمین باز شاهد ارسال های بلند روی دروازه پرسپولیس بودیم.ضمن این که من مهدی رحمتی و میلاد زکی پور را نفرات خوب استقلال در این بازی دیدم.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2565

به "آشوبی: کادرفنی استقلال در دربی نمره قبولی نگرفت، اسماعیلی اختیار داشت هر طوری که می خواهد پنالتی بزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشوبی: کادرفنی استقلال در دربی نمره قبولی نگرفت، اسماعیلی اختیار داشت هر طوری که می خواهد پنالتی بزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید