آشنایی با پیچ و رولپلاک نما و عایق کاری سنگ نمای ساختمان و جلوگیری از ریزش سنگ نما با جهان فرود

به گزارش کنفرانس هکا، رپرتاژ آگهی- آشنایی با پیچ و رولپلاک نما و عایق کاری سنگ نمای ساختمان و جلوگیری از ریزش سنگ نما با جهان فرود

آشنایی با پیچ و رولپلاک نما و عایق کاری سنگ نمای ساختمان و جلوگیری از ریزش سنگ نما با جهان فرود

سنگ ها به دلایل مختلفی ممکن است ترک بخورند و ریزش کنند؛ به همین دلیل باید به فکر پیشگیری از ریزش سنگ نما باشید. اما شاید از خودتان بپرسید که چگونه می توان موجب جلوگیری از ریزش سنگ نما شد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا عوامل ریزش سنگ نما و راه های جلوگیری از ریزش سنگ نما را بررسی کنیم.

همان طور که در جریان هستید؛ امروزه تمامی ساختمان ها از سنگ نما استفاده می کنند. باید در نظر داشته باشید سستی و سختی تمام سنگ ها به یک اندازه نیست و هرکدام از نظر استحکام با یکدیگر متفاوت هستند. در انتخاب و ساختن سنگ نما باید نکات ایمنی را کامل رعایت کنید؛ اگر از این نکات غافل گیر شوید؛ شاهد ریزش سنگ نما خواهید بود.

عوامل ریزش سنگ نما

یکی از مهم ترین عامل ریزش سنگ نما، کوتاهی در ملات ریختن پشت سنگ ها است. در بیشتر نماها باید پیچ و رولپلاک نما روی آن انجام دهیم؛ پشت این سنگ نما ملات به خوبی ریخته نشده است و در آینده موجب ریزش سنگ نما می شود. باید زیر سنگ نما چسبندگی ایجاد کنیم و این چسبندگی از طریق ملات انجام می شود؛ ملات از سیمان ماسه و آب تشکیل شده است.

این ملات باید به اندازه و با تناسب مناسب با همدیگر ترکیب شوند. خیلی از افراد برای اینکه ملات زودتر خشک شود از سیمان خشک استفاده می کنند که این چسبندگی را کاهش می دهد و همین امر موجب ریزش سنگ نما و خسارات می شود. پس برای جلوگیری از ریزش سنگ نما نباید از سیمان برای زودتر خشک شدن ملات استفاده کرد.

عملیات سنگ کاری در فصل سرما

به هیچ عنوان نباید در فصل سرما عملیات سنگ کاری انجام شود زیرا احتمال یخ زدگی ملات بسیار زیاد است و ملات کاری در فصل سرما به علت از بین رفتن خاصیت چسبندگی بسیار خطرناک می باشد و به سرعت سنگ نما ریزش پیدا می کند. در فصل سرما حتی امکان ترکیدن سنگ در هنگام ملات کاری نیز وجود دارد.

اسکوپ نکردن سنگ نما

برای سنگ کاری سنگ نما به صورت سنتی، بهتر است از اسکوپ سنگ استفاده شود. اسکوپ کردن باعث می شود اگر سنگ در حال ریزش و جدا شدن باشد آن را به خوبی با ملات درگیر کند و جلوگیری کند از ریزش سنگ نما، اسکوپ سنگ باعث می شود تا سنگ ها حرکت نکنند. اگر سنگ کار از اسکوپ برای مهار ریزش سنگ ها استفاده نکرده باشد باید حتماً به پیچ و روپلاک کردن سنگ نما اقدام کنید.

استفاده نکردن از بندکشی

بندکشی کمک می کند تا آب و رطوبت به ملات پشت سنگ ها نرسد و همچنین نقش مهمی در مقاومت سنگ نما دارد. بندکشی باعث می شود تا وزن سنگ ها بر روی بندکشی تقسیم شود. اگر از بندکشی استفاده شود هنگامی که سنگی از نما جدا شود، قسمت های دیگر سنگ نما آسیب نمی بیند و ترمیم این قسمت نیز بسیار آسان تر خواهد بود.

عوامل بیشتری باعث ریزش سنگ نما می شود که در ادامه فقط برای شما نام می بریم؛ شرکت جهان فرود بعد از بررسی و در صورت نیاز تمامی عوامل را برای شما توضیح خواهد داد. از عوامل ریزش سنگ نما می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

فرسوده شدن ملات پشت سنگ.

تبله شدن سنگ نما.

فاصله گرفتن سنگ از ملات.

ریزش بندکشی سنگ ها.

خالی شدن پشت سنگ.

باد و طوفان ها شدید.

قرار گرفتن ساختمان در مجاورت خیابان.

نشست ساختمان.

طراحی نامناسب.

کار کردن سنگ در فصل گرما.

استفاده از سیمان خشک در حین سنگ کاری.

در ادامه با روش های ارزان جهت جلوگیری از ریزش سنگ نما آشنا خواهید شد. شما به راحتی و با ارزان ترین روش می توانید از خطرات در آینده جلوگیری کند.

نکته: قبل از انجام اب بندی و یا بندکشی نما باید حتما شستشوی نما انجام داد.

جلوگیری از ریزش سنگ نما

قبل از بررسی تمامی روش ها، شما هیچ روشی مناسب تر و ارزان تر از پیچ و رولپلاک سنگ نما با طناب پیدا نمی کنید و البته از قلم نیاندازید که با شرکت جهان فرود این کار بسیار راحت تر و ارزان تر خواهد بود. این روش یکی از ایمن ترین روش ها برای جلوگیری از ریزش سنگ نما است. خیلی از افراد این روش را با داربست فلزی مقایسه می کنند در صورتی که روش اول بسیار مناسب تر است.

هر شرکتی که در این صفحه برای شما معرفی کردیم از بهترین ها می باشند؛ همچنین این شرکت دارای قرارداد و بیمه است..

استفاده از پیچ و رولپلاک مرغوب و با کیفیت

از بهترین راه ها برای جلوگیری از ریزش سنگ نما همین روش است؛ مناسب ترین پیچ ها برای این روش، پیچ های گالوانیزه هستند این نوع پیچ ها برای اسکوپ کردن سنگ ها استفاده می شود که روکش آن ها از جنس روی هستند که مقاومت را افزایش می دهد. رولپلاک سنگ نما یکی از دشوارترین کارهای نمای ساختمان به شمار می رود که اگر درست انجام نشود در آینده مشکلاتی را به وجود می آورد.

این روش باید از طریق افراد کار بلد و باتجربه انجام شود تا کار بدون نقص و مسئله ای انجام شود. نحوه پیچ و رولپلاک در سنگ های مختلف فرق دارد و برای هرکدام قیمت خاصی در نظر گرفته می شود؛ این قیمت بستگی به سختی کار دارد. پیچ های گالوانیزه خاصت ضد زنگ دارند و در مقابل رطوبت واکنش بسیار کمی می دهند.

متأسفانه خیلی از افراد به جای استفاده از ماسه شسته شده از ماسه خشک استفاده می کنند که این مصالح به شدن اندازه چسبندگی را کاهش می دهد و زمانی که از ماسه خشک استفاده شود؛ سنگ ها نمی توانند به خوبی در جای خود قرار بگیرند و در زمان کوتاهی به پایین سقوط می کنند. سقوط سنگ نما خسارات زیادی را به جا می گذارد؛ حتی امکان دارد به جان فردی نیز آسیب برساند.

روش انجام پیچ و رولپلاک

اول از همه پیمانکار مکان مورد نظر یا ستون را با طناب می بندد سپس روی طناب مستقر شده و با کمک طناب بر کل نمای ساختمان مسلط می شود؛ بعد از اینکه به نمای ساختمان تسلط پیدا کرد به کمک دریل سنگ ها را سوراخ می کند و پیچ های گالوانیزه را روی آن ها نصب می کند. روی پیچ ها را برای زیبایی ظاهری ساختمان بتونه می کند.

اگر فرد متخصص فاصله استاندارد بین پیچ و رولپلاک را رعایت نکند و فاصله زیاد باشد؛ ممکن است بعد از گذشت چند سال سنگ نما ریزش پیدا کند. مناسب ترین فاصله برای سوراخ کاری 40 تا 50 سانتی متر است. اینم باید در نظر داشته باشید که اگر فاصله کم باشد باعث شکستگی سنگ می شود.

در انتهای کار هماب بندی نما در نوشهر و چالوس باید روی سنگ ها انجام بشود تا در شهری که پر باران است کار اصولی انجام گیرد.

اسکوپ کردن سنگ نما

اسکوپ کردن سنگ نما یا همان پیچ و رولپلاک کردن سنگ ها در هنگام نصب بر روی نما ساختمان است و این کار برای مستحکم سازی انجام می شود. بعد از 2 الی 3 سال ممکن است سنگ ها بر اثر عوامل محیطی دچار ریزش شوند؛ از مهم ترین عوامل ریزش سنگ ها می توان به طوفان و زلزله اشاره کرد.

اسکوپ کردن سنگ نما باید با دریل مخصوص انجام شود؛ همچنین سایز مته نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا اگر از سایز ضخیم استفاده شود، موجب ترک خوردگی یا حتی شکستگی سنگ می شود؛ این ترک ها اگر افزایش یابد و به آن ها توجهی نشود موجب ریزش و خسارات می شوند.

چه زمانی سنگ از نما جدا می شود؟

تجربه نشان داده است که طی بارندگی های شدید و زلزله، سنگ از نما جدا می شود. در تغییر آب و هوا و فصل باید مراقب بود؛ علت ریزش سنگ نما به ضریب انبساط مصالح بستگی دارد. حادثه یک بار اتفاق می افتد و اگر مراقب نباشید حوادث جبران ناپذیری را در بر می گیرد؛ همچنین ممکن است باعث مرگ یک انسان نیز شود.

امروزه تقریباً تمامی افراد از روش پیچ و رولپلاک سنگ نما برای جلوگیری از ریزش سنگ نما ساختمان استفاده می کنند؛ زیرا این روش از بهترین و ارزان ترین روش ها محسوب می شود. در ساختمان های قدیمی نیز به علت فرسایش سنگ ها و ملات پشت آن ها، باید به پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما اقدام کرد؛ باید توجه داشته باشید که عمر ملات با روش سنتی 15 تا 20 سال است.

عوامل انسانی نیز در ریزش سنگ نما مؤثر است. به عنوان مثال خیلی از افراد برای درآوردن پکیج یا دریچه هوا، اقدام به سوراخ کردن دیوار از داخل به بیرون می کنند و این کار موجب لرزش و شل شدن سنگ نما ساختمان می شود و امکان ریزش را افزایش می دهد.

در انتخاب پیمانکار بسیار دقت کنید

حتماً شما اطلاعات دقیق درباره روش های جلوگیری از سنگ نما ندارید؛ پس نمی توانید پیمانکار را کنترل کنید و حتی نتوانید تشخیص دهید که کار پیمانکار درست است یا خیر. قبل از انجام هر کاری باید تحقیق کنید تا دچار تردید نشوید. اگر پیمانکار بی تجربه باشد امکان دارد؛ بدتر به سنگ نما آسیب برساند و خسارات را افزایش دهد. صد در صد هیچ کسی نمی خواهد دو برابر هزینه کند؛ پس قبل از هر چیزی باید در انتخاب شرکت مناسب دقت کنید.

منبع: سایت پیچ و رولپلاک نما با راپل جهان فرود

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12913

به "آشنایی با پیچ و رولپلاک نما و عایق کاری سنگ نمای ساختمان و جلوگیری از ریزش سنگ نما با جهان فرود" امتیاز دهید

3 کاربر به "آشنایی با پیچ و رولپلاک نما و عایق کاری سنگ نمای ساختمان و جلوگیری از ریزش سنگ نما با جهان فرود" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پیچ و رولپلاک نما و عایق کاری سنگ نمای ساختمان و جلوگیری از ریزش سنگ نما با جهان فرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید