آتشفشان های فعال در سراسر دنیا که می توانند در هر لحظه فوران نمایند

به گزارش کنفرانس هکا، گردشگران با وجود خطرات زیاد همچنان برای دیدن مناظر باورنکردنی، به آتشفشان های پرخطر هجوم می برند. خطرات بازدید از آتشفشان های فعال را بر همگان نشان داد. پرتاب خاکستر، جاری شدن گدازه و گازهای سمی و گرم می تواند شرایط بسیار بدی را ایجاد کند. با این وجود، گردشگران همچنان برای دیدن منظره های باورنکردنی، به این نقاط پرخطر هجوم می برند.

آتشفشان های فعال در سراسر دنیا که می توانند در هر لحظه فوران نمایند

خبرنگاران - برای کسانی که به دنبال کشف این شگفتی های طبیعی هستند، در سرتاسر جهان آتشفشان های فعالی وجود دارند که می توان از نزدیک از آنها دیدن کرد.

ایجافجالاجوکول، ایسلند

فوران ایجافجالاجوکول در سال 2010 هواپیماها را از آسمان بالای آن دور نگه داشت، اما اکنون بازدیدنمایندگان را به سمت دیدن قدرت این آتشفشان فرا می خواند. این آتشفشان که در زیر یخچالی به همین نام قرار گرفته است. از زمان فوران این آتشفشان در سال 2010، ایسلند به یک مقصد محبوب تبدیل شده اند. کاتلا دیگر آتشفان ایسلند، اگرچه کمتر از همسایه خود مشهور است، اما دانشمندان معتقدند که آتشفشان کتلاامکان دارد هر روز فوران کند. این آتشفشان معمولاً هر 40 تا 70 سال یکبار فوران می نماید، اما از سال 1918 فوران عظیمی نداشته است.

کوه مراپی، اندونزی

اندونزی 127 آتشفشان فعال در سراسر جزایر خود دارد که مراپی فعال ترین آنهاست.

مراپی هر 5 تا 10 سال یکبار فوران می نماید. این آتشفشان در نزدیکی شهر پرجمعیت یوگیاکارتا است و برای زندگی روزمره شهروندان لازم است. گدازه و خاکستر آن باعث شده است که زمین حاصلخیز گردد و خود آتشفشان نیز در تاریخ سلاطین و پادشاهان آن مکان دارای اهمیت بوده است.

ارتا آل، اتیوپی

ارتا آل در دشت های داناکیل واقع شده است که دارای دمایی بیشتر از 122 درجه فارنهایت است. گرچه بسیار بلند و تحسین برانگیز نیست، ارتا آل یکی از معدود آتشفشانهای جهان است که دارای یک دریاچه گدازه است. همچنین یکی از گرمترین مناطق جهان به حساب می آید. به دلیل قرار داشتن در نزدیکی مرز اریتره، بهترین راه برای دیدن آتشفشان به وسیله یک تور با راهنما است، زیرا آتشفشان در منطقه ای نسبتاً دور افتاده قرار گرفته است.

کوه استرامبولی، ایتالیا

آتشفشان زیبا استرامبولی در جزایر آئولیان در غروب آفتاب بسیار فریبنده و بی نظیر است. یکی از مشهورترین و فعالترین آتشفشانهای جهان را کوه استرومبولی، در یکی از جزایر آئولیان در ساحل ایتالیا تشکیل می دهد. تنها راه بازدید آن طی مسافتی با قایق و سپس پیاده روی در جزیره است. کوه استرومبولی در ماه ژوئیه گذشته فوران کرد و باعث کشته شدن یک کوه نورد شد.

کیلائوا هاوایی

کیلائوا جمعیت توریستان را به سمت جزیره زیبای هاوایی می کشاند. کیلائوا فعال ترین آتشفشان جهان در هاوایی است، جایی که آتشفشان ها جزئی از زندگی و فرهنگ افراد محلی هستند. در نزدیکی آن جنگل های سرسبز هاوائی قرار دارند. این آتشفشان در جزیره عظیم واقع شده است.

پاکایا گواتمالا

پاکایا یکی از سه آتشفشان فعال در کشور کوچک گواتمالا است. کسانی که به دنبال بک بازدید راحت هستند می توانند از اتاق هتل خود در شهر گواتمالا از منظره پاکایا لذت ببرند. همچنین بازدید نمایندگان می توانند با کمی بیش از یک ساعت با خودرو خود را به پاکایا برسانند. پاکایا تنها آتشفشان فعال در منطقه نیست. آتشفشان فوگو (که سال گذشته فوران کرد) و سانتیاگیتو همه فعال هستند. گواتمالا 34 آتشفشان دیگر دارد که یا خفته هستند یا منقرض شده اند.

کوه اتنا، ایتالیا

کوه اتنا نه تنها به دلیل قرار دریافت در یکی از مناطق دیدنی در ایتالیا (واقع در جزیره سیسیل) شناخته شده است، بلکه اتنا همچنین فعال ترین آتشفشان در اروپا و یکی از فعالترین آتشفشان های 2000 سال گذشته است. پیاده روی تنها راه برای لذت بردن از منظره آتشفشان نیست. در زمستان جهاگردان می تواند در دامنه های اتنا اسکی کند.

ساکوراجیما، ژاپن

آتشفشان ساکوراجیما را می توانید در فاصله نزدیکی از کاگوشیما مشاهده کنید. کمتر از 600000 نفر در جزیره کیوشو در ژاپن زندگی می نمایند. این آتشفشان کمتر از 5 مایل با شهر کاگوشیما فاصله دارد، ساکوراجیما تقریباً هر روز فوران می نماید با این وجود بازدید از منطقه آن بسیار آسان است و کشتی ها هر 15 دقیقه یک بار از شهر به مقصد این آتشفشان خارج می شوند. گدازه این آتشفشان، برداشت محصولات جالبی از جمله عظیمترین تربچه جهان و کوچکترین پرتقال قابل لایه برداری را ممکن نموده است.

کوه یاسور، واناتو

واناتو جزیره ای است که کمتر کسی از آن خبر دارد، اما مردم آنجا، از خوشبخت ترین مردم جهان محسوب می شوند. کوه یاسور هنگامی که توسط کاپیتان کوک در سال 1774 مشاهده شد مشهور شد.

آتشفشان جالیسکو، مکزیک

آتشفشان جالیسکو یکی از خطرناک ترین آتشفشان ها برای بازدید محسوب می گردد. در دهه 1990 فعالیت کمی داشت اما در سال 1913 انفجار عظیمی داشت که بخشی از دهانه آنرا را منفجر کرد. شهر گوزمان نزدیکترین شهر به این آتشفشان است، اما شهر عجیب و غریب کولیما یک توقفگاه بسیار خوب در راه این آتشفشان محسوب می گردد

وسوویوس، ایتالیا

وسوویوس گرچه از نظر فنی خفته است اما به دلیل جمعیت حدود 2 میلیون نفری که در اثر فوران تحت تأثیر قرار می گیرند، یکی از خطرناک ترین آتشفشانهای جهان به حساب می آید. وسوویوس که احتمالاً مشهورترین آتشفشان جهان است، در حال حاضر خفته به حساب می آید، اما این بدان معنی نیست که در آینده فوران نخواهد شد.

جزیره وایت، نیوزیلند

جزیره وایت (با نام محلی ویاکاری) به تازگی فوران نموده است. کشته شدن چند توریست و زخمی شدن تعدادی دیگر باعث وحشت توریستان منطقه شد. این آتشفشان معمولاً یک جاذبه توریستی محبوب است. همچنین در فرهنگ نیوزلند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در فرهنگ عامه مائوری نقش مهمی دارد. برای دسترسی به جزیره، باید قایق سواری کنید و سپس می توانید با پیاده روی خود را به آتشفشان برسانید.

منبع : www.newsweek.com

مجله عکسها: مجله تفریحی و سرگرمی عکسها

منبع: چمدان
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9637

به "آتشفشان های فعال در سراسر دنیا که می توانند در هر لحظه فوران نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشفشان های فعال در سراسر دنیا که می توانند در هر لحظه فوران نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید